Telefonische acquisitie

Een complete gids voor telefonische acquisitie

Inclusief whitepapers, een handboek telefonische acquisitie en gratis leads

of heb je vragen over de training of uitbesteden? Kijk dan hier.

Inhoudsopgave ‘Complete gids over telefonische acquisitie’

  1. Wat is telefonische acquisitie?
  2. Hoe werkt telefonische acquisitie? Inclusief stappenplan.
  3. Tips voor effectieve telefonische acquisitie
  4. Training telefonische acquisitie: Hoe haal je meer resultaat uit telefonische acquisitie?
  5. Hoe werkt telefonische acquisitie uitbesteden?
  6. Gratis download handboek telefonische acquisitie
  7. TIP! Unieke en complete database van alle bedrijven van Nederland (inclusief contactpersonen)
  8. FAQ over telefonische acquisitie

Wil je zelf meer resultaat uit telefonische acquisitie?

Lees verder of kijk direct op training telefonische acquisitie!

Wil je telefonische acquisitie uitbesteden?

Hieronder meer of kijk direct naar de mogelijkheden op telefonische acquisitie uitbesteden!

En we hebben een database met ..

alle bedrijven in Nederland, met alle contactpersonen, functies, telefoonnummers en persoonlijke mailadressen. Zie database.

Meer resultaat uit telefonische acquisitie door training

Wil je zelf telefonische acquisitie gaan doen? Realiseer je dan dat dit vraagt om discipline en routine. Je bouwt aan een mooie sales pijplijn, ontvangt relevante markt- en klantinformatie en je zult concrete bezoekafspraken maken met jouw toekomstige klant.

Belangrijk in jouw aanpak is de communicatie. Door internet is jouw klant al meer geïnformeerd. Het komt aan op andere vaardigheden en goede aansluiting te maken met jouw toekomstige klant.

In onze training telefonische acquisitie geven we je tips en ontwikkelen we vaardigheden waarmee je direct resultaat kunt scoren. Je maakt een eigen handboek die direct toepasbaar is.

PS we gegeven deze training ook in combinatie met het verkoopgesprek aan tafel. Kijk maar eens op training acquisitie en verkoop.

Telefonische acquisitie
Telefonische acquisitie b2b

De mogelijkheden van telefonische acquisitie uitbesteden

Structureel telefonische acquisitie doen vraagt veel. Je gaat elke week een aantal dagdelen inplannen om nieuwe klanten te bellen. Week in week uit. De continuïteit van deze aanpak levert nieuwe sales kansen. Dit vraagt om volhouden en dit vraagt om continue focus. Niet altijd even makkelijk als je meer taken binnen jouw organisatie te vervullen hebt.

In deze gevallen kiest men vaak voor het uitbesteden ervan. Sales professionals die hun vak verstaan en zich heel goed realiseren dat ze praten met jullie toekomstige klant.

Wil je meer weten over telefonische acquisitie uitbesteden? Of over de resultaten? Neem dan contact op.

En weet je wat telefonische acquisitie een stuk makkelijker maakt?

Een goede database van alle bedrijven van Nederland. Meer weten over deze COMPLETE database inclusief namen van relevante contactpersonen op alle niveaus met MAILADRESSEN.

Rondleiding UNIEKE database (inclusief 25 GRATIS leads)

Telefonische acquisitie tips: de ultieme opening en sales pitch

Ook interessant als je meer resultaat wilt halen:

Hoeveel product- of dienstenkennis heb je nodig om succesvol te zijn? Lees verder.

Hoe voorkom je irritatie in het telefoongesprek? Lees verder.

Waarom de eerste seconden van het gesprek zo belangrijk zijn? Lees verder.

Telefonische acquisitie?! Dat werkt niet voor mijn organisatie! Lees verder.

De opening in het telefoongesprek is misschien wel de meest bepalende succesfactor.

Waar je aan tafel langer de tijd krijgt, moet je aan de telefoon in een aantal seconden doen.

Het gaat dus om een goede presentatie van jouw bedrijf. De sales pitch.

In de video hier naast geven we een aantal tips en handreikingen hoe je het beste een goede sales pitch maakt.

 
Voor de liefhebber! Nog meer telefonische acquisitie tips!

Handleiding ‘In 5 concrete stappen van prospect naar klant’!

Wil jij ook graag onze whitepaper ‘In 5 concrete stappen van prospect naar klant’ ontvangen?’ In een aantal praktische stappen nemen we je hierin mee. Van prospect, aan tafel komen, verkoopgesprek bij de klant tot en met de deal. Vraag hem gratis aan! Je kunt er direct mee aan de slag.

Vul je naam en e-mailadres in en we sturen je hem toe!

FAQ over telefonische acquisitie

Telefonische acquisitie uitbesteden of zelf doen?

Of je telefonische acquisitie moet uitbesteden of zelf doen, hangt af van verschillende factoren, zoals je ondernemingsdoelstellingen, de beschikbare middelen en expertise.

Hieronder een paar overwegingen die je kunt meenemen bij het nemen van deze beslissing:

Kosten:

Zelf telefonische acquisitie doen kan in eerste instantie goedkoper lijken, omdat je geen externe dienstverlener hoeft te betalen. Echter, uitbesteding kan leiden tot efficiënter gebruik van tijd en middelen, omdat professionele telemarketeers getraind zijn en vaak effectiever kunnen zijn.

Expertise:

Telefonische acquisitie vereist specifieke vaardigheden en training. Als jouw medewerkers de benodigde expertise en kennis missen, kan uitbesteden aan een externe partij de moeite waard zijn.

Tijd en middelen:

Zelf telefonische acquisitie doen kan veel tijd kosten, vooral als je team ook nog andere verantwoordelijkheden heeft. Uitbesteding kan je team ontlasten, zodat ze zich meer kunnen richten op hun kerntaken.

Flexibiliteit:

Uitbesteding kan je de flexibiliteit bieden om snel op te schalen of terug te schalen, afhankelijk van de behoeften van je bedrijf.

Meetbare resultaten:

Het is belangrijk om meetbare doelen en KPI’s voor je telefonische acquisitiecampagnes vast te stellen. Een externe dienstverlener kan je helpen bij het verzamelen en analyseren van gegevens om de prestaties te verbeteren.

Over het algemeen kan het zinvol zijn om uit te besteden. Bijvoorbeeld als je niet over de benodigde interne expertise, tijd of middelen beschikt. En als je op zoek bent naar goede en kwalitatieve resultaten.

Aan de andere kant, als je intern een aantal medewerkers hebt die getraind zijn en de expertise hebben op dit gebied, dan kan het effectiever zijn qua kosten. Het is belangrijk om een grondige kosten-batenanalyse uit te voeren voordat je een beslissing neemt.

Wil je meer informatie over uitbesteden of zelf doen?

Bel dan 0252-221214 of stuur ons een bericht via onderstaand formulier

    Leuk artikel van ZZP Nederland

    Alinda Keizer van ZZP Nederland heeft een leuk artikel geschreven over haar ervaringen hoe je telefonisch mooie afspraken maakt met toekomstige klanten. De onderdelen die ze in haar artikel noemt, komen uitgebreid terug in onze training. Ben je benieuwd naar het artikel van Alinda? ZZP Barometer.

    Nieuwsberichten en blogs

    Verkoop jij 2 knikkers voor 40 euro?

    2 normale knikkers verkopen voor 40 euro? Geloof jij dat? Of geloof jij dat niet? Daar trapt toch niemand in. Wie koopt van een onbekende 2 normale knikkers en betaalt daar 40 euro voor?  En toch kan het! Ik zal het proberen uit te leggen... Het was een uitzending van...

    Lees meer

    “Onze klanten zeggen dat we te duur zijn!”

    Klopt! Als we te goedkoop zijn hebben we geen verkopers nodig! Haha! Misschien een beetje te kort door de bocht, maar in de basis gaat het hier wel om. De vraag is... Wat is de beste aanpak als een klant tegen jou zegt dat je te duur bent? Dit is een belangrijk...

    Lees meer
    Share This