Telesales

Direct contact met jouw doelgroep door effectieve telesales.

N

Jarenlange ervaring in telesales b2b

N

Formuleren van de unieke boodschap

 
N

Direct contact met nieuwe klanten: afspraken, sales en opbouw salespipeline

 

Telesales en de resultaten

Het professioneel inzetten van telesales is een essentieel onderdeel in het verkoopproces. Voor het inzetten van telesales binnen jouw bedrijf ga je niet over één nacht ijs. Je gaat een bewuste keuze maken op welke manier en met welk resultaat je dit proces ingang zet. Daarnaast maak je ook een keuze om het in huis te doen of uit te besteden.

Telesales levert je meer dan alleen afspraken met toekomstige klanten of meer omzet bij bestaande klanten. Met telesales ga je het gesprek aan met (toekomstige) klanten. Bij uitstek geschikt om meer informatie boven te halen over bepaalde relevante behoefte in een bepaalde doelgroep; waarmee je daarna een marketingcampagne op los kan laten. Het geeft je meer informatie over jouw concurrent. En nog veel meer.

Telesales is dus meer dan alleen het telefonisch verkopen.

Waarom zou je telesales uitbesteden?Telesales

Veel bedrijven zetten telesales in om met nieuwe klanten in contact te komen. Het gesprek aan te gaan en op basis van dit telefoongesprek een vervolgstap te nemen. De vervolgstap kan een afspraak zijn bij de klant zelf of misschien wel een online demonstratie of een telefonische verkoop. Telesales zorgt voor direct contact. Niet afwachtend maar gericht op dat ene doel. De dialoog opstarten.

Met name omdat telesales een tak van sport binnen sales en verkoop is die andere vaardigheden en discipline vereisen, besteden bedrijven telesales uit. Het gaat hier om actief zelf klanten benaderen. Dat is de eerste drempel. De tweede is meestal continuïteit. Telesales vraagt om structuur en vasthouden. Pas dan komt het resultaat. Wil hierover eens sparren? Bel 0252-221214 of vul het contact formulier in.

telesales uitbestedenTelesales uitbesteden aan Sense for Sales

Door onze jarenlange ervaring in de b2b weten wij welke manieren gewenst zijn in de actieve marktbewerking van bedrijven. Of het nu gaat om grote of kleine bedrijven, of het het nu gaat om marketing directeuren, eigenaren , CFO’s of managers van facilitaire afdelingen, we weten welke aanpak het beste werkt en tot langdurige relatie zullen leiden.

En belangrijker nog. We realiseren ons dat we bellen met jouw toekomstige klant. We gaan niet over 1 nacht ijs. We gaan samen de unieke boodschap formuleren. De boodschap die aansluiting maakt met jouw klant en die het unieke bovenhaalt. De boodschap die bijdraagt aan het succes van jouw doel.

Meer weten over onze aanpak, ideeën, resultaten en telesales kosten? Neem contact op.

Zomaar een paar telesales tips

De klant in een ‘ja-ritme’ brengen

Vraag om een waardeoordeel waar hij niet anders dan ‘ja’ op kan zeggen. En ga door met vragen die dit standpunt bevestigen.

Je verkoopt niet een product maar een oplossing

Probeer dus eerst het probleem boven te halen.

Herken koopsignalen en praat niet door

Let goed op wat je zegt. Ga niet alleen maar door over je USP’s als de klant vraagt naar de prijs.

Leg een schrijfblok naast je neer

Zodat je altijd belangrijke informatie gelijk kunt noteren.

Laat af en toe een stilte vallen

Wacht tot de klant gaat praten. Dit kan heel ongemakkelijk voelen, maar zo kom je aan aan de interessante informatie.

Praat altijd rustig

En met een vriendelijke stem.

Heb je vragen over telesales om zelf te gaan doen of om te bekijken of telesales uitbesteden een optie is?

Bel dan 0252-221214 of stuur ons een bericht via onderstaand formulier

    En een aantal leuke en interessante berichten over telesales

    Verkoop jij 2 knikkers voor 40 euro?

    2 normale knikkers verkopen voor 40 euro? Geloof jij dat? Of geloof jij dat niet? Daar trapt toch niemand in. Wie koopt van een onbekende 2 normale knikkers en betaalt daar 40 euro voor?  En toch kan het! Ik zal het proberen uit te leggen... Het was een uitzending van...

    Lees meer

    “Onze klanten zeggen dat we te duur zijn!”

    Klopt! Als we te goedkoop zijn hebben we geen verkopers nodig! Haha! Misschien een beetje te kort door de bocht, maar in de basis gaat het hier wel om. De vraag is... Wat is de beste aanpak als een klant tegen jou zegt dat je te duur bent? Dit is een belangrijk...

    Lees meer
    Share This