Van lead naar deal

Wil je beter scoren in de conversie van lead naar deal?

N

Jarenlange ervaring in B2B van lead naar deal

N

Verkoop expertise van A tot Z

N

Een verkoop aanpak die bij jouw organisatie past

Van lead naar deal

En dan heb je een prachtige lead of een mooie afspraak bij een toekomstige klant. Dan wil je ook er voor zorgen dat deze afspraak leidt tot een vervolgstap in het salesproces of dat je deal kan maken. Hoe zorg je er voor dat je hier het maximale uithaalt.

Waarom zou je hiervoor kiezen?Van lead naar deal b2b

Er zijn diverse redenen waarom onze klanten kiezen voor de ondersteuning bij het binnenhalen van de opdracht. New business gesprekken vragen een andere aanpak dan de reguliere gesprekken met bestaande klanten. Het gaat in deze fase van de verkoop niet om het inhoudelijke van de dienst of het product maar juist om de daadwerkelijke aansluiting te maken met de klant op basis van zijn behoeften (zijn echte behoeften). Dit gaat veel verder dan reguliere gesprekken met bestaande klanten. Sterker nog, er is nog helemaal geen relatie dus die zal eerst opgebouwd moeten worden. Daarnaast kan het ook een capaciteitskwestie zijn, bijvoorbeeld doordat de huidige workload het niet toelaat om nieuwe klanten op te pakken. In dat geval worden wij gevraagd om het gehele salesproces uit te voeren. Van lead naar deal.

Van lead naar dealWat doen wij?

Zowel bij het ondersteunen bij verkoopgesprekken als bij het volledig overnemen van het salesproces gaan wij grondig te werk. We gaan niet zomaar op pad. Vooraf bepalen we de commerciële route van het gesprek. We bouwen samen aan een gespreksstructuur die hout snijdt. Een aanpak die past bij de organisatie en de doelstellingen.

Een aanpak die werkt en die door het effectief toe te passen een positieve invloed heeft op de organisatie en de collega’s die daar ook bij betrokken zijn. Benieuwd naar onze methode en succesvolle aanpak. Bel 0252-221214 of vul contact in.

 

Hier volgen random een aantal tips die je kunt toepassen in het traject van lead naar deal

Empathie

Met een beetje empathie kun jij het echte verschil maken.

Alles bijhouden

Of dat nou in excel is of in een online CRM. Het bijhouden van al je gesprekken is erg belangrijk.

‘Stuur maar wat informatie’

Dit hoor je vaak. Zorg daarom voor een mailsjabloon met wat algemene informatie die je gelijk kan versturen. Dat scheelt een hoop tijd. (let wel op de juiste aanhef)

Lach!

Als je niet kunt lachen moet je geen winkeltje beginnen.

Tegenwerpingen zijn er altijd

Iemand die verwacht te verkopen zonder tegenwerpingen is als iemand die verwacht te leren fietsen zonder vallen.

Gebruik nooit het woordje ‘maar’!

Je wilt niet betweterig overkomen, toch?

Hoe werkt dit in de praktijk? Wat zijn de resultaten? Of andere vragen over van lead naar deal?

Bel dan 0252-221214 of stuur ons een bericht via onderstaand formulier

    Wil je meer informatie en relevante artikelen lezen over het traject van lead naar deal; kijk dan hieronder

    Verkoop jij 2 knikkers voor 40 euro?

    2 normale knikkers verkopen voor 40 euro? Geloof jij dat? Of geloof jij dat niet? Daar trapt toch niemand in. Wie koopt van een onbekende 2 normale knikkers en betaalt daar 40 euro voor?  En toch kan het! Ik zal het proberen uit te leggen... Het was een uitzending van...

    Lees meer

    “Onze klanten zeggen dat we te duur zijn!”

    Klopt! Als we te goedkoop zijn hebben we geen verkopers nodig! Haha! Misschien een beetje te kort door de bocht, maar in de basis gaat het hier wel om. De vraag is... Wat is de beste aanpak als een klant tegen jou zegt dat je te duur bent? Dit is een belangrijk...

    Lees meer
    Share This