Dit is een onderwerp binnen telefonische acquisitie waar we het niet altijd over eens zijn!

“Komt het even uit, meneer Jansen?” of
“Bel ik u even gelegen?”

Er zijn voor- en tegenstanders. De tegenstanders zeggen: “niet naar vragen, hij neemt toch op. En als het niet gelegen komt, laat hij hem wel gaan. En als je het vraagt en hij zegt ‘nee’, dan moet je weer terugbellen!”

Klopt! Helemaal mee eens…

Maar laten we het nu even vanuit een ander perspectief benaderen en eens bekijken wat het oplevert als je er wel naar vraagt en jouw gesprekspartner zegt dat het niet gelegen komt dat je belt…

Wellicht is het dan een idee om de verkoopkeuzevraag te stellen en te zeggen: “snap ik meneer Jansen. Wanneer schikt het u wel? Morgen of einde van de dag?” In heel veel gevallen zal hij zeggen: einde van de dag.

En waarom? Bij een makkelijke keuze wordt er veelal gekozen voor de laatste keuze, omdat deze nog vers in het geheugen zit.

Download HIER de whitepaper ‘In 5 concrete stappen van prospect naar klant!'

Als je dan kiest voor dezelfde dag dan heb je een kans om jouw beldag optimaal te vullen met goede gesprekken en heb je het tweede contact met jouw prospect. Een contact dat alweer iets warmer voelt dan het eerste contact. En heb je weer gebouwd aan de volgende stap in herkenning en vertrouwen.

Extra telefonische acquisitie tip!

Je zou aansluitend aan deze verkoopkeuzevraag ook de vraag kunnen stellen: “bel ik u dan op uw directe doorkiesnummer of op uw mobiele nummer?”
Het antwoord laat zich raden. Er is een grote kans op het mobiele nummer, maar het directe doorkiesnummer is ook leuk!

Het is aan jou? Wel of niet vragen of het uitkomt. Wat vind jij?
Ik weet het wel. Telefonische acquisitie is niet eenvoudig, maar probeer dan wel effectief en slim te zijn!

Nog meer telefonische acquisitie tips lezen?

Voor je het weet ben jij die telefonische acquisitie topper!

Share This