Ja dat blijft elke keer een dingetje. Ook in onze sales training is dit een vaak terugkerend onderwerp.
Wat ga je doen? Ga je korting geven? Ga je proberen er achter te komen wat het verschil is? Ga je vragen wat je moet doen qua korting om de order te krijgen? Houd je vast aan jouw prijs en ga je naar huis of ga je er echt iets goeds mee doen?
Natuurlijk chargeer ik met deze opsomming van vragen. Het meest belangrijke is om de lagere prijs van de concurrent niet te ondermijnen of de kwaliteit van de organisatie en/of producten en diensten onderuit te halen.
Ook bij deze opmerking van de klant gaat er om te begrijpen waarom hij dan nog geen actie heeft ondernomen. Blijkbaar wil hij toch graag bij jou kopen. Maar waarom wil hij dan bij jou kopen?
Misschien wel een mooie vraag om te stellen: ‘Wat heeft u doen besluiten om nog niet de order aan de concurrent te gunnen?
Wel even je mond houden. (PS: dat geldt voor heel veel aspecten die we in de sales training behandelen; even je mond houden i.p.v. vertellen).
Nadat je je mond hebt gehouden, zou het zomaar kunnen dat jouw klant aangeeft graag met jou zaken te willen doen. Wel even vragen waarom?
En ik denk dat je er dan bent.
Veel succes!
Kijk eens op onze pagina sales training of anders op sales training tips.