Wat is de situatie? Je wilt in contact komen met nieuwe klanten en daarom staat koude acquisitie de komende periode hoog op de agenda.
Waar gaat het dan om?
Om zo effectief mogelijk jouw kostbare tijd omzetten in zinnige en zinvolle verkoopgesprekken. Elk uur wat je steekt in koude acquisitie wil je rendement maken; goede afspraken maken middels effectieve telefonische acquisitie en een hogere conversie van afspraak naar deal.
Het draait immers om de uiteindelijke omzet die je binnenhaalt. Daar reken je het rendement op af als het gaat om jouw tijdsinvesteringen in koude acquisitie.
Maar waar gaat het dan fout bij koude acquisitie en het beoogde rendement?
Het klinkt misschien heel gek, maar het antwoord op deze vraag is de volgende: Het gaat fout omdat we zoveel weten over ons product en de goede producteigenschappen dat je het alleen maar daar over hebt. Je hebt het over de kwaliteit van je product of de goede service en kennis van jouw specialisten. Of je hebt het over de langere levensduur of de besparingen die het kan opleveren. Wel gaaf dat je dat kan bieden hoor!
Maar jouw toekomstige klant haakt af. Ik zal het je proberen uit te leggen.
Jouw klant maakt bij elke stap in het salesproces de keuze gebaseerd om twee factoren, namelijk: RATIONELE factoren en EMOTIONELE factoren.
Er zit een verschil in verhouding van beide factoren. Namelijk 15% voor de rationele factoren en 85% voor de emotionele factoren.
Bij rationele factoren gaat het om; levensduur, kosten, garantie, producteigenschappen, etc.
Bij emotionele factoren gaat het om; de klant begrijpen, aandacht, empathie, respect, helpen.
Emotionele factoren zijn voor 85% bepalend voor de keuze van de klant. Het gaat dus bij koude acquisitie om deze emotionele factoren die bij elke (nieuwe) klant boven te halen is. En jouw taak is niet meer en niet minder, hierop inspelen.
Koude acquisitie tip!
Bedenk eens goed waar jouw toekomstige klant mee bezig is, waar jij mogelijk een oplossing voor kan bieden. Waar bij de beantwoording van deze vraag de nadruk moet liggen op het eerste: Waar is mijn klant mee bezig?
Wat staat er op de bedrijfsagenda? Wat staat er op de agenda van jouw contactpersoon? En waarom?
Heel veel succes met jouw koude acquisitie. Je weet wat je moet doen. Bel gerust 0252-221214 of neem contact op als je vragen hebt.
PS in de training telefonische acquisitie leren we je effectief goede afspraken te maken met jouw toekomstige klanten. Gericht op jouw business.