De laatste tijd een terugkerend onderwerp. Had ik maar ..

En dat volgt deze reactie ..

Had ik maar eerder de focus verlegd naar acquisitie. Want nu heb ik meer nieuwe klanten nodig. Tot begin 2020 zaten we in een heerlijke flow. Economisch ging het ons voor de wind. En dan plots verandert dat. En dat zijn de momenten dat je denkt, had ik maar ..

Het is ook logisch als het lekker gaat en dat nieuwe klanten zichzelf aan dragen dat je dan wat minder op koude acquisitie zit. Het effect besef je pas als de ‘wind’ draait. En dat de aanwas van nieuwe klanten wel een focus is.

Dat zijn de momenten dat je er achter komt dan een continue focus op koude acquisitie een belangrijk onderdeel zou moeten zijn van je bedrijfsvoering.
Het hoeft niet direct te betekenen dat je iemand moet aannemen die daar 40 uur per week mee bezig is. Nee hoor.
Het gaat er om dat je een methode ontwikkelt die zorgt dat er wekelijks een aantal acquisitiemomenten zijn, die interessante leads opleveren.

Download HIER de whitepaper ‘In 5 concrete stappen van prospect naar klant!'

Dat kan telefonische acquisitie zijn, een mailcampagne, een goede website die gevonden wordt of nog beter gevonden wordt, events, social media, etc.
Zorg wel voor dat je jouw activiteiten meetbaar maakt. Elke week een post op Facebook of LinkedIn kan werken. Echter de drive om elke week een post te plaatsen is niet het doel. Wel het genereren van leads.
En dat is de vraag waar het om draait. Hoe zorg ik dat ik wekelijks een aantal leads (interessante en toekomstige klanten) binnen krijg.

Ik zal je 1 ding verklappen. Door het te zeggen, maak je al een stap. Door het te doen, ga je het effect direct zien en voelen; want ‘Een vliegende kraai vangt altijd wat!’

Startpunt Acquisitie

Een eerste startpunt zou kunnen zijn om een aantal dagdeelblokken in te ruimen voor telefonische acquisitie.
Vanuit jouw propositie ga je als eerste een goede salespitch maken.
Kijk anders even naar de video over een goede salespitch.

Een paar handige tips om een vliegende start te maken. En daarna consequent 1 of 2 dagdelen telefonische acquisitie!

Extra hulp?

Onze plug and play acquisitie motor kan je mogelijk daarbij ondersteunen. Binnen 14 dagen ben je up and running.

Of als je geen tijd hebt of niet leuk vindt om acquisitie te doen, dan kun je ook het volgende overwegen: acquisitie uitbesteden.

Even sparren? Meer info? Bel gerust 0252-221214.

SUPER TIP!
Een database met alle bedrijven van Nederland met alle contactpersonen en mailadressen.
Zou dat handig zijn?
Neem een kijkje in onze database!
en ONTVANG 25 GRATIS leads!

Database tour én gratis 25 leads

Share This