Hoe kan het toch dat we koude acquisitie uitstellen tot het laatst? Is de drempel om de telefoon op te pakken om nieuwe klanten te bellen echt te hoog? Wat kunnen we doen om die koudwatervrees weg te nemen? Hoe bereid je je voor op koude acquisitie?

We weten allemaal dat als we eenmaal een paar acquisitie belletjes gedaan hebben, we er weer plezier in krijgen. Je bent geconcentreerd en niets of niemand kan je enthousiasme meer wegnemen waardoor je de één na de andere afspraak kunt inplannen!

Om in die koude acquisitie flow te komen beginnen we bij een goede voorbereiding:

  • Selecteer vooraf de juiste adressen.
  • Verdiep je in deze adressen. Wat voor soort bedrijf is het, wat zijn de trends en ontwikkelingen in hun branche?
  • Stel jezelf de vraag: ‘Waar is mijn klant dag in dag uit mee bezig waar ik mogelijk een aansluiting en of oplossing voor heb?’
  • Plan elke week 2 dagdelen in je agenda.
  • Laat je niet afleiden.
  • Zorg voor een goede salespitch.

Enthousiasme is ook één van de succesfactoren in sales en koude acquisitie. Enthousiasme laat je zien door te geloven in je product of dienst. En er daadwerkelijk plezier in te hebben om iemand mee te nemen in de toegevoegde waarde van jouw product.

Hier dan echt de gouden koude acquisitie tip: pak die telefoon op. Gewoon doen!

Share This