Vorige week publiceerde branchevereniging UNETO-VNI de vooruitzichten voor 2017 en verder.
Ik kan je vertellen, dat ziet er lekker uit. Een mooie groei door prachtige ontwikkelingen, zoals duurzaamheid en transformaties van gebouwen. Wat ook weer voor de werkgelegenheid een prachtige stimulans is.
Ik zeg. Handjes kruizen en achter het hoofd en stoel achterover. De klanten komen zelf.
Of toch niet?
Tuurlijk. De groei zal zeker het nodige positivisme met zich mee brengen. De druk op de ketel om nieuwe klanten binnen het halen is immers niet meer zo hoog.
Maar als het gaat om de juiste klanten binnen te halen dan kun je daar wel op sturen. Met een goede structurele leadgeneratie campagne kun je ervoor zorgen dat je de juiste klanten aan jou gaat binden. Het is immers nu de juiste tijd om dit in gang te zetten. Hoe eerder dat je met de juiste pareltjes aan tafel zit hoe beter.
Doe jij het niet, dan doet jouw concurrent dat misschien wel.
Een goede leadgeneratie campagne levert je naast concrete bezoekafspraken ook concrete klant, doelgroep en marktinformatie op. En dit laatste kun je weer goed gebruiken in bijvoorbeeld jouw andere communicatie met klanten of juist voor bepaalde innovaties.