Beide varianten zijn er op gericht om leads te genereren. Bij offline leadgeneratie ga je telefonisch suspects benaderen om ze mee te nemen naar prospects, naar kwalificatie en vervolgstappen (afspraak aan tafel of vervolgstap in het salesproces).
Bij online leadgeneratie ga je ervoor zorgen dat je online goed gevonden wordt en daarmee toekomstige klanten triggert om contact met je te zoeken.
Voor deze laatste variant speel je veel meer in op de fase waarin bepaalde klanten zitten. Onbekend met jouw organisatie en dienst of meer willen weten over bepaalde oplossingen voor een bepaalde behoeften, of vergelijking maken met huidige leverancier, of ..
Je zorgt ervoor dat je online goed gevonden wordt door optimalisatie van zoekwoorden (SEO) en/of door bepaalde advertenties in o.a. Google Adwords, Facebook advertenties of LinkedIn advertenties. Dit kun je versterken door veel blogs te schrijven over jouw vakgebied en daarmee de aansluiting te maken richting jouw klant.
Op dit gebied zijn heel veel mogelijkheden. Het vraagt gedegen kennis over online marketing. Het komt bij deze leadgeneratie aan op effectiviteit. Je kunt namelijk heel veel bloggen en adverteren, maar zonder resultaat.
Steeds meer bedrijven die focussen op effectieve leadgeneratie kiezen voor zowel online als offline leadgeneratie. Beide varianten sluiten naadloos op elkaar aan en hebben daarmee een versterkende effectiviteit.
Neem gerust contact op om eens te sparren naar deze combinatie. We hebben diverse businesscases die wellicht ook bij jou aansluiten. Ons telefoonnummer is 0252-221214 of neem contact op.