Ja dat is een vraag die velen bezig houdt. Als ik deze vraag in onze training telefonische acquisitie aan de cursisten stel dan ik krijg ik heel vaak te horen dat dinsdag en donderdag de beste dagen zijn. De onderbouwing is dan dat de maandag een dag is dat veel vergaderd wordt en vrijdag zijn velen niet aanwezig of thuis aan het werk.
Daarmee geven we eigenlijk aan als het gaat om telefonische acquisitie dat we het meeste bellen op dinsdag en donderdag. Met andere woorden op deze dagen bellen we het meeste met onze nieuwe klanten en daarmee worden zij dus ook door ons ‘lastig’ gevallen.
Laat ik even inzoomen op een aantal dagen. Wat we vaak merken is dat op woensdag en vrijdag er een andere gatekeeper aanwezig is. En één van beide is wat makkelijker met doorverbinden naar jouw contactpersoon dan de ander. Dus merk je dat het dinsdag wat lastiger is om doorverbonden te worden of dat je vragen krijgt of dat je een info mail moet sturen, ga dan naar een woensdag of een vrijdag.
Op vrijdag merken we inderdaad dat er iets minder contactpersonen aanwezig zijn. Echter als ze aanwezig zijn dan hebben ze ook minder meetings in de agenda gepland en is meestal de gatekeeper/secretaresse niet aanwezig; en daarmee is de kans dat je voor wat betreft telefonische acquisitie jouw contactpersoon makkelijker aan de lijn krijgt.
En om antwoord te geven op de vraag: wat zijn de beste dagen voor telefonische acquisitie? Ja dat zijn eigenlijk wel alle dagen. En maak daarbij gebruik van bovenstaande tips.
Veel succes met jouw telefonische acquisitie! Op naar mooie gesprekken en mooie kansen.