Hieronder lees je de beste telefonische acquisitie tips. We hebben ze voor jou op een rijtje gezet. Je zult hiermee meer resultaat halen uit jouw telefonische acquisitie inspanningen.

De beste telefonische acquisitie tips voor jou

We hebben hieronder de beste telefonische acquisitie tips opgesomd. Het helpt je om meer effect en rendement te maken in jouw telefonische acquisitie.

Wat zijn jouw doelen voor telefonische acquisitie

Bedenk vooraf heel goed wat je wilt bereiken. Natuurlijk gaat het om het maken van goede afspraken of telefonische verkoop. Bedenk ook goed wat je nog meer wilt realiseren. Mailadressen voor jouw nieuwsbrief of mailcampagne, maar ook een mooie opbouw van de sales pijplijn. Ontwikkel vooraf een duidelijke en gerichte informatiemail die je kan gebruiken. Met een bijlage en/of een link naar jouw website. Het is goed om alvast na te denken welke klantinformatie je wilt bovenhalen om een klant goed te kwalificeren. Je zult in het verdere verloop van het sales proces jouw informatie daarop moeten afstemmen.

telefonische acquisitie tipsWelke klantgroepen en contactpersonen staan op jouw wensenlijst?

Overdenk de keuze van jouw doelgroep. Concentreer je in de eerste beginfase op minimaal twee groepen zodat je ook kunt bekijken welke doelgroep het beste scoort.

Na de keuze van doelgroep is de contactpersoon of wellicht meerdere een nadenkertje waard.

Wie zitten er in het beslissingsproces van mijn toekomstige klant. Moet ik misschien wel voor elke andere persoon een andere boodschap bedenken? En hoe zorg ik dat ik de gatekeeper aan mijn zijde krijg in het proces van telefonische acquisitie. Realiseer je dat je de gatekeeper vaak aan de lijn hebt; ook als je straks zaken doet.

Een gerichte pitch voor jouw contactpersoon

Om de juiste en kwalitatieve aansluiting te maken met jouw contactpersoon is een goede sales pitch onontbeerlijk. De ingrediënten van een goede pitch betreft:

  • Waar is jouw contactpersoon dagelijks mee bezig waar jij mogelijk een oplossing voor hebt; met in het verlengde de bedrijfsdoelstelling.
  • Wie is de klant van de klant en hoe kan jij hem daar mee helpen om zijn proces verder te optimaliseren.
  • Jij bepaalt de sfeer. Zorg dat er snel een gesprek is opgestart en dat er over en weer herkenning is. Deskundigheid en autoriteit zijn hierin belangrijk.
  • Laat collega’s meeluisteren en sta open voor tips.

Wie is mijn klant?

  • Analyseer heel goed wat jouw klant en waar de klantgroep mee bezig is.
  • Wat zijn belangrijke ontwikkelingen en trends in deze markt
  • Wie is de klant achter de klant. Hoe kun jij daarin een rol spelen?
  • De website van jouw klant of van de branchevereniging laat ook het nodige zien.
  • Via LinkedIn kun je eenvoudig de DMU en contactpersonen vinden.

Drive

Jij maakt het verschil. Wat je zegt of doet krijg je terug. Zorg dat je in een prettige omgeving belt en zorg voor goede hulpmiddelen, zoals een headset. Houd vol. Ook als het even niet lukt. Dus koffie en thee bij de hand en op tijd starten. Probeer elk gesprek positief af te sluiten, zodat je dat energie geeft voor het volgende telefoontje.

Wil je nog meer effect uit telefonische acquisitie?

Jouw telefonische acquisitie nog meer een impuls geven? In onze training telefonische acquisitie geven we tips en handreikingen. Samen geven we invulling aan het ontwikkelen van de juiste vaardigheden.

Wil je bespreken of telefonische acquisitie uitbesteden een bijdrage kan leveren aan jouw organisatie? Bel 0252-221214 of neem contact op.

Nog meer telefonische acquisitie tips?

Maar dan via video! Bezoek ons Youtube kanaal voor interessante content.

Share This