En waar gaat het dan over? Het gaat dan over de vraag die wordt gesteld nadat een prospect aangeeft dat hij een leverancier heeft. En dan wordt er daaropvolgend gevraagd: ‘Hoe tevreden bent u over uw huidige leverancier?’
Het antwoord laat zich raden. De prospect zal echt niet bij het eerste contact in deze koude acquisitie fase tegen jou zeggen dat hij zeer ontevreden is.
Nee, hij zal zeggen dat hij zeer tevreden is. Hij of zij heeft immers zelf de beslissing genomen om met deze leverancier in zee te gaan.
Dus vergeet de kans op de 15,7 miljoen euro in de Postcodeloterij. Hij is gewoon tevreden. Vraag dan niet naar de bekende weg.
Je staat met 4-0 achter.
Wat ook een belangrijke valkuil in koude acquisitie is, is het te snel vragen naar een afspraak. Nog voordat je een beetje emotie en woorden hebt uitgewisseld, vraag je al naar een afspraak.
Hier zal jouw prospect zich tegen verzetten. Het gaat te snel. Er wordt niet gewerkt naar verbinding en naar meer waarde om met elkaar in gesprek te gaan.
Koude acquisitie wordt hiermee hele koude acquisitie. Terwijl je doel is om er veel meer warmte in te krijgen.
Bel gerust als je bepaalde vraagstukken hebt rondom koude acquisitie. We geven je graag tips en handvatten om koude acquisitie meer eigen te maken. Of kijk eens op onze koude acquisitie training.
Of wellicht wil je eens bespreken wat de mogelijkheden zijn om koude acquisitie uit te besteden. We hebben veel ervaring in veel branches en hebben een rijke database aan interessante bedrijven en contactpersonen ook in jouw branche.
Ons telefoonnummer is: 0252-221214 of via contact.