Je kent het wel. Je vraagt aan iemand hoe het gaat en je krijgt het antwoord: druk, heel druk!
We zijn allemaal zo druk en als we het niet zijn dan zeggen we het wel dat we druk zijn. En of het nu wel of niet zo is. Iedereen heeft zijn prioriteiten. En niemand zit te wachten op jouw telefoontje.
Hoe zorg je dat je dat moment wel krijgt en dat jouw toekomstige klant niet het gevoel krijgt dat hij wordt lastig gevallen door jouw telefonische acquisitie?
Hieronder een paar aandachtspunten om te zorgen dat je dat moment krijgt.
• Zorg voor een gerichte salespitch. Met andere woorden een goede introductie waarbij je in een paar seconden uitlegt waarom je belt, wat je doet en je de aansluiting maakt met de klant. In dit filmpje leg ik uit hoe je dat het beste kunt doen.
• Zorg voor aansluiting door te laten zien en merken dat je zijn of haar business/uitdagingen begrijpt. Ga dus niet praten over jezelf waarom je zo goed bent. Mensen praten graag over zichzelf. Laat dat dus over aan jouw toekomstige klant.
• Praat rustig. Hoe sneller je praat hoe meer je lijkt op een verkoper die uit is op geld.
• Toon interesse, door te luisteren en samen te vatten en door te vragen. Het gaat niet om jou, het gaat over jouw klant. Zorg dus dat hij het juiste hoort. En dat doe je niet door als een kip zonder kop te vertellen. Jij overtuigt een klant niet. Een klant overtuigt zichzelf.
Heb je andere vragen over jouw telefonische acquisitie? Bel gerust 0252-221214 of kijk eens op onze acquisitie trainingen.
Ben je niet uitgelezen over deze tips. Kijk dan op telefonische acquisitie tips.