Dat is een vraag die veel bedrijven bezig houdt. Waarom zou je telefonische acquisitie uitbesteden en wanneer niet?

Een belangrijke vraag om te beantwoorden als je als organisatie afhankelijk bent van continue focus op nieuwe klanten werven en/of nieuwe diensten/producten lanceert of bestaande diensten/producten bij nieuwe doelgroepen.

Ga je het zelf doen of zoek je een professioneel sales bureau die je ondersteunt bij het in contact komen met nieuwe klanten en/of het meer willen verkopen bij bestaande klanten.

Wil je maximaliseren op telefonische acquisitie, het in contact komen met nieuwe klanten, dan is structurele benadering, discipline en routine van cruciaal belang.

Om het e.e.a. uit te leggen en verder te onderbouwen hieronder een aantal overwegingen.

Telefonische acquisitie: levert contacten op met nieuwe klanten en toekomstige klanten, MAAR kost ook tijd.

En dit is ook waar de schoen vaak wringt. We denken dat we met een uurtje bellen per week onze agenda wel vol krijgen. De werkelijkheid is anders. Telefonische acquisitie is wel anders geworden dan vroeger. Het gaat om de juiste communicatie en presentatie en jouw toekomstige klant mee te nemen naar de volgende fase (van kwalificeren en interesse verder wekken tot en met aan tafel komen).

Rendementsvolle telefonische acquisitie vraagt om discipline en routine en het structureel benaderen van nieuwe klanten. Niet tussendoor, maar tijd inplannen in jouw agenda. En flink wat tijd. Dus tijd is een overweging om het uit te besteden, waardoor jouw sales mensen zich kunnen focussen op eigen business en de afspraken aan tafel met nieuwe klanten.

Telefonische acquisitie is meer en meer een wetenschap.

Wat wil ik daarmee zeggen? Dat het niet een belletje is wat je doet om een afspraak te maken, maar een gericht gesprek met een toekomstige klant die gericht is op de aansluiting te maken en de ‘zin’ van een gesprek te benadrukken. Het gaat er om dat je NIET de klant overtuigt, maar dat hij zichzelf overtuigt. Dat vraagt om een communicatie die dit realiseert.

Telefonische acquisitie. Is meer dan het gesprek met de juiste beslisser.

Je hebt namelijk te maken met overvolle agenda’s van jouw contactpersoon. Buiten de deur, vergaderingen, trainingen, etc. Maar ook gatekeepers, zoals receptionisten en secretaresses. Je moet gemiddeld (afhankelijk van de grootte van de organisatie en het niveau functionaris) rekening houden met 4 tot 10 bel pogingen om de juiste persoon te spreken. Het gaat om de juiste en tijdige opvolging.

Zomaar een paar overwegingen om eens te bekijken of het zinvol is om telefonische acquisitie uit te besteden of jouw telefonische acquisitie in-house verder te professionaliseren.

Geef gerust een belletje als je wilt sparren of eens wil bespreken wat de mogelijkheden zijn of stuur een bericht.

Share This