Als leadgeneratie een belangrijk onderdeel is van je organisatie en bepalend is in de groei en continuïteit van jouw organisatie kun je overwegen om te kijken naar het uitbesteden van leadgeneratie.
Ik ga er in dit verhaal uit dat je dit nu zelf doet of overweegt zelf te gaan doen. Het kan ook zijn dat leadgeneratie door jouw salesteam wordt gedaan of verkoopbinnendienst. In alle gevallen geldt dat leadgeneratie een van de eerste stappen is in het realiseren van nieuwe leads, nieuwe gesprekken met toekomstige klanten en afspraken aan tafel. Nieuwe leads worden toekomstige klanten.
Wil je effectieve leadgeneratie voeren dan is het van belang om daar een bepaalde continuïteit in te realiseren. Dat betekent dat je als verkoper, eigenaar, sales team een aantal dagdelen per week inplant om leadgeneratie te gaan doen. Kun je dat niet volhouden omdat bestaande klanten meer aandacht vragen of je bent met een introductiecampagne bezig van een nieuw product of dienst naar bestaande klanten dan komt de aandacht voor leadgeneratie (new business dus) in het nauw.
De consequentie is dat je gaat achterlopen en de effectiviteit op leadgeneratie drastisch achter uit loopt.
In de basis is het niet kunnen voldoen aan leadgeneratie (focus op het werven nieuwe klanten) het gevolg van de aandacht die bestaande klanten vragen of de introductie van een nieuw product of dienst. Het kan ook zijn dat de aandacht verslapt door het gegeven dat leadgeneratie niet meer de motivator is voor sales. In veel gevallen heb je te maken met veel meters maken om ergens te komen. Ook heb je te maken met afwijzingen en dat kan een bepaalde druk geven op de motivatie en drive om leadgeneratie succesvol in gang te houden.
Herken je bepaalde facetten? Houd de zaag scherp en zie leadgeneratie als een discipline/taak en plan dit structureel in je agenda.
Bel anders gerust om eens te bespreken wat de mogelijkheden zijn van het uitbesteden van leadgeneratie. Ons telefoonnummer is 0252-221214 of stuur een berichtje naar contact.