Wellicht herken je dit?

Je probeert al een eeuwigheid die ene beslisser aan de telefoon te krijgen. En elke keer word je wel doorverbonden maar krijg je een voicemail. 

Elke keer hoop je dat hij of zij jou terugbelt omdat ze een gemiste oproep heeft. Want je denkt: “Iedereen is van nature nieuwsgierig! Dus word ik wel teruggebeld.

Zeker! De ene keer gebeurt dat ook. Maar niet altijd. Laten we samen eens kijken naar de kracht van het achterlaten van een voicemail bericht bij koude acquisitie

Nog even terug naar het voorbeeld. Je krijgt de ene maar niet te pakken en elke keer krijg je de voicemail. Wat doe je? Laat je een voicemail bericht achter? Of juist niet? En als je een bericht achterlaat, wat zeg je dan?

Vaak wordt gezegd dat een voicemail bericht achterlaten geen zin heeft. Jouw contactpersoon die nog niet bekend is met jou heeft wel andere dingen te doen dan jou terug te bellen op basis van jouw verkooppraatje.

Download HIER de whitepaper ‘In 5 concrete stappen van prospect naar klant!'

Dat klopt ook! Hoe meer het een verkooppraatje is en hoe langer jouw boodschap is hoe groter de kans is dat er niet wordt teruggebeld.
Hoe dan wel?

Laat ik eerst voorop stellen dat niet elk voicemail bericht wat je achterlaat, leidt tot een terugbeller. Maar laten we eens kijken hoe we de kans kunnen verhogen dat jouw contactpersoon, waar je al tijden achter aan zit WEL terugbelt.

Wanneer zijn voicemail berichten effectief?

Voicemail berichten hebben effect als jouw contactpersoon zich niet gepushed voelt, dat hij of zij daar een goed gevoel bij heeft. Je moet niet willen om vanuit jouw bericht een dikke order te krijgen. Nee! Zorg ervoor dat jouw contactpersoon een klein stapje doet.

Terugbellen is al een hele stap! Daar moeten we dus op koersen en blij van worden.

Uit onderzoek is gebleken dat een boodschap van ca. 20 seconden (maximaal 30 seconden) het beste effect heeft. Elke seconden langer dan 30 seconden neemt het effect rigoureus af.

De boodschap

Bedenk vooraf dat het geen verkooppraatje moet zijn. Maar dat je zorgt dat jouw toekomstige klant een eerste stap zet: ‘terugbellen dus, contact opnemen met jou!’

Zorg dus dat je in jouw boodschap de aansluiting maakt met zijn (mogelijke) behoeften. Geef aan dat je dat ook herkent bij collega bedrijven, dat je daar ervaring in hebt en dat je hem/haar daar graag iets over wil vertellen. Of informatie wil sturen om eens te kijken of dat ook relevant is. Denk ik kleine stapjes vanuit jouw salesproces en vanuit de stappen die jouw toekomstige klant zou zetten.

Zorg voor aansluiting en zorg voor een heel klein stapje. En laat je telefoonnummer en naam achter.
Spreek langzaam en duidelijk. En niet overdreven enthousiast.

Veel succes!

Koude acquisitie uitbesteden?

Werkt koude acquisitie nu wel of niet voor mijn business? Kan ik niet beter Google Ads gebruiken? Of juist nog meer doen op sociale media? Of moet ik juist zelf het initiatief gaan nemen en gaan bellen met nieuwe klanten?

Bel 0252-221214 of stuur een bericht voor meer informatie over koude acquisitie uitbesteden!

Koude acquisitie training

Wil je het werven van nieuwe klanten binnen je organisatie houden en zelf eens kijken op welke manieren je meer resultaat en lol kunt beleven aan koude acquisitie.

In onze koude acquisitie training geven we je in 1 dag de juiste handvatten. 

Share This