Dan is er maar een tip! Bouwen aan Vertrouwen!

Waarom lukt het niet om met iedereen dat goede contact te maken? Bij de een gaat het makkelijker dan bij de ander. Maar waarom eigenlijk?

Hoe kan dat?

Misschien wel een hele belangrijke vraag. En helemaal als veel van jouw sales en acquisitie afhankelijk is van telemarketing. Via de telefoon contact leggen met onbekenden. En dan maar hopen dat je de ‘klik’ maakt of de ‘klik’ gegund krijgt.

Maar hoe krijg je het nu gegund? Hoe zorgen we dat we het aantal goede klik-contacten substantieel laten groeien? Want hoe beter de klik, hoe meer kans op een vervolgafspraak.

Het gaat allemaal om vertrouwen. Vertrouwen en niets anders.

Een praktisch voorbeeld. Je hebt de keuze tussen twee producten. Product A komt uit de buurt en je weet misschien wie er werkt. De ander is een onbekend bedrijf uit een voor jou onbekende omgeving. Je hebt geen connecties of andere raakvlakken met dit bedrijf.

Wat denk je? Waar ga je voor? De eerste? Product A?
Inderdaad! Er is een grote kans dat je gaat voor A.

Hoe kun je dit toepasbaar maken voor jouw telemarketing?
Bijvoorbeeld door het noemen van de omgeving waar jezelf vandaan komt of waar jouw bedrijf vandaan komt. Zorg dat je dichtbij ‘klinkt’.
Of dat je ervaring hebt met de business, dienstverlening van de klant. Of wellicht heb je ervaring met de doelgroep.

Zorg dat je het landschap van het bedrijf en jouw contactpersoon bij telemarketing goed in kaart krijgt. Het is daarna een kleine moeite om jouw propositie er overheen te leggen en de connectie te maken.

Maak het klein, dichtbij, herkenbaar en voelbaar.
En o ja. Niet liegen hè.
Alles draait om echte interesse bij telemarketing, acquisitie, verkoop, communicatie en omgaan met elkaar.

Bel gerust om eens te sparren over jouw telemarketing resultaten naar een hoger niveau te tillen; ons telefoonnummer is 0252-221214.

Share This