Training acquisitie

Werken aan een hoger resultaat door de training acquisitie!

Als verkoper ben je continu bezig om nieuwe klanten binnen te halen en/of bij bestaande klanten meer omzet en een langdurige samenwerking te realiseren. Je herkent dat de markt en met name jouw klant hogere eisen stelt. Klanten zijn meer en meer op de hoogte van jouw product of dienst. Het komt bij acquisitie dus neer op andere belangrijkere aspecten. Verkopen is een vak. Je leert het met de training acquisitie.

Acquisitie = meer en betere bezoekafspraken bij nieuwe klanten

N

Acquisitie = Een hoger rendement uit jouw verkoopgesprekken

Acquisitie = de juiste aansluiting maken (zowel persoonlijk als bedrijfsmatig)

Meer uit jouw acquisitie halen

Verkopen is een vak. Verslapping merk je direct. Jouw klant stelt andere eisen aan toekomstige samenwerking. Waar het in het verleden nog ging om producteigenschappen gaat het nu om andere aspecten.

In veel gevallen is jouw klant goed op de hoogte. Hij heeft zich voorbereidt op het internet. Hij heeft via allerlei handige sites en tools de referenties goed nageplozen. Hoe maak jij nu het verschil? Hoe zorg je dat je dat merkbare verschil maakt?

training acquisitieWaarom zou je een training acquisitie volgen?

Steeds vaker zien we dat bedrijven niet alleen maar kunnen varen op bestaande klanten. Het verkrijgen van nieuwe klanten wordt steeds belangrijker. Het structureel benaderen wordt meer en meer een discipline binnen de organisatie.

Daarnaast wordt ook de rol van de accountmanager/verkoper belangrijker in het realiseren van nieuwe klanten. Het voortbouwen op bestaande klanten is niet meer voldoende. Het komt aan op acquisitie. Koude acquisitie.

training acquisitievaardighedenTraining acquisitie? Welke sluit bij mijn wensen aan?

Hoe realiseer je effectief nieuwe klanten? Het komt neer op twee belangrijke processen. Het proces van het interesseren van nieuwe klanten door het maken van telefonische afspraken. En het tweede proces; het realiseren van de deal in het persoonlijk verkoopgesprek.

Beide fases zijn cruciaal in het realiseren van succes en effectiviteit. En dat leer je in de training telefonische acquisitie en de training persoonlijke verkoop.

Wil je meer weten over onze aanpak? Neem contact op!

Bekijk onze trainingen acquisitie en schrijf je vandaag nog in!

Bekijk ook onze andere trainingen op het gebied van Relatiebeheer & Accountmanagement, Vergroten zakelijk vertrouwen, Nieuwe klanten werven en onze Beurstraining! Of neem contact met ons op voor een op maat gemaakte training.

Geloof niet alleen wat wij zeggen…
Dit is wat onze klanten vinden

Cijfer: 9

Training toegespitst op koude acquisitie, waarbij blijkt dat productkennis in principe op een 2e plaats komt. Zeer interessant!

Sander Roelandschap

Arcobel Embedded Solutions

Cijfer: 9

Bewustmaking van het acquisitiegesprek met praktische tips & tools.

Susan Reuvekamp

Promaint

Cijfer: 10

Blij eindelijk een concrete training te hebben gehad. We kunnen er direct mee aan de slag!

Jurian van Maanen

E-Litt

We kunnen niet alle tips uit onze training acquisitie laten zien. Wel een paar:

De klant in een ‘ja-ritme’ brengen

Vraag om een waardeoordeel waar hij niet anders dan ‘ja’ op kan zeggen. En ga door met vragen die dit standpunt bevestigen.

Je verkoopt niet een product maar een oplossing

Probeer dus eerst het probleem boven te halen door het stellen van open vragen.

Herken koopsignalen en praat niet door

Let goed op wat je zegt. Ga niet alleen maar door over hoe goed je product wel niet is als de klant vraagt naar bijvoorbeeld de prijs.

Leg een schrijfblok naast je neer

Zodat je altijd belangrijke informatie (naam, huidige leverancier, wat vinden ze belangrijk) gelijk kunt noteren.

Laat af en toe een stilte vallen

Wacht tot de klant gaat praten. Dit kan heel ongemakkelijk voelen, maar zo kom je aan aan de interessante informatie.

Praat altijd rustig

En met een vriendelijke stem. Rustig praten vergt wel wat oefening.

Voor degene die zich oriënteert op acquisitie en specifiek de training acquisitie; hier onder een paar leuke artikelen

Dit is DE reden waarom klanten NIET bij je kopen

Voor iedere ondernemer/verkoper geldt natuurlijk dat we enthousiast zijn over ons product en over onze dienst. En dat we overtuigd zijn van onze kwaliteiten. Sterker nog, we zijn zo overtuigd van onze unieke kwaliteiten dat we er graag over praten. Heel veel over...

Lees meer

Training acquisitie? Voor jou, voor jouw team, beginnend of gevorderd?

Bel dan 0252-221214 of stuur ons een bericht via onderstaand formulier

3 + 5 =

Share This